Tuesday 17 March 2015

Zinc & Lelaki

Assalamualaikum,

Sempena dengan bulan promosi Zinc Complex ni, saya nak ceritakan kepentingan Zink untuk kesihatan kaum lelaki. Kebaikan Zink untuk lelaki ni lah yang membuatkan encik suami jatuh cinta dan tak pernah miss makan Zinc Complex setiap hari.

Kat bawah ni ada beberapa khasiat Zink khusus untuk kesihatan LELAKI:

1. MENINGKATKAN KESIHATAN SEKSUAL DAN PARAS TESTOSTERON

Dalam majalah Men’s Health, Zink digelar ‘the ultimate sex mineral’. Kenapa? Sebabnya Zink mempengaruhi kesuburan, dan kesihatan seksual lelaki untuk jangkamasa panjang. Zink diperlukan untuk penghasilan sperma dan kekurangan zink boleh menyebabkan semen yang kurang pekat dan kekurangan paras testosteron. Untuk setiap ejakulasi, 5mg zinc dikeluarkan (separuh daripada keperluan harian badan).

2. MENINGKATKAN MOTILITI SPERMA

Apa tu motiliti? Motiliti merupakan kebolehan untuk bergerak secara spontan dan aktif dan memerlukan tenaga di sepanjang pergerakan.
Kandungan sperma yang cukup sahaja tidak memadai untuk persenyawaan. Sperma perlu cukup kuat untuk disenyawakan oleh ovum. Oleh itu, zink dalam diet sangat membantu meningkatkan kekuatan sperma anda.



3. MENGURANGKAN RISIKO KANSER PROSTAT

Zink penting untuk kesihatan prostat. Satu kajian menunjukkan sel prostat pesakit kanser mengandungi kurang zink berbanding sel prostate yang sihat. Kurang zink juga menyebabkan pembesaran prostat mengakibatkan prostitis atau benign prostatic hyperplasia.

Pengedar Shaklee Sungai Koyan & Kuala Medang
Maisarah
Hubungi 013 768 2087
WhatsApp 013 768 3087

No comments:

Post a Comment