Tuesday 17 March 2015

Abang Nak Makan?

Assalamualaikum,

Saya nak kongsi satu cerita,

Dulu, masa umur setahun, si abang (anak sulung saya) ni susah nak diberi makan.
Masa tu tak minum lagi susu tepung, masih menyusu badan.
Makan itu tak nak, makan ini tak nak.
Jarang-jarang sekali nak makan.
Buntu dibuatnya.

Kakak saya mengesyorkan Mealshake keluaran Shaklee untuk meningkatkan selera makan anak.
Tapi anak pula tak nak minum Mealshake.
Bila dapat tau pregnant kali kedua, terus bercerai susu badan. Nasib baik mudah.
Try bagi susu tepung, mula-mula tak nak. Puas juga cari susu yang dia nak. Last sekali jumpa.
So, anak dah minum susu tepung start umur 2 tahun.
Selera makan tetap sama.
Jarang-jarang sekali nak makan.

Kali ni saya TEKAD nak try bagi Mealshake.
Apa yang saya buat? Campurkan Mealshake dengan susu tepung.
Si abang minum Mealshake + Susu!
Ternanti-nanti juga kesannya. Bila dah amalkan Mealshake dalam 7 hari, si abang mula menunjukkan perubahan.
Selera makan mula meningkat.
Alhamdulillah, sekarang ni makin mudah anak makan.
Kadang-kadang tu dia sendiri yang minta nak makan.
Seronok hati saya bila melihatnya.
Kalau dulu, bila tanya, ‘Abang nak makan?’, dia jawab, ‘tak nak’, tapi sekarang ni bila tengok orang makan, dia yang  bagitau, ‘nak makan’.

Syukur pada-Mu Ya Allah.
Terima kasih Shaklee.

Pengedar Shaklee Sungai Koyan & Kuala Medang
Maisarah
Hubungi 013 768 2087
WhatsApp 013 768 3087

No comments:

Post a Comment