Saturday 10 January 2015

Sayangi Jantung



Assalamualaikum,

Jantung adalah antara organ terpenting dalam tubuh manusia yang berfungsi untuk mengepam darah ke seluruh tubuh badan. Kekuatan jantung semakin menurun apabila umur semakin meningkat. Setiap sel dalam tubuh mengandungi Koenzim Q10 (CoQ10) iaitu sejenis nutrien antioksida larut lemak. CoQ10 bertindak sebagai pencetus tenaga dan diperlukan untuk membolehkan sel-sel mencipta tenaga sendiri agar sel-sel kekak berfungsi. CoQ10 ditemui banyak pada organ-organ yang aktif bekerja seperti jantung, hati, pankreas dan ginjal. Tubuh manusia secara amnya memerlukan 10mg CoQ10 setiap hari.



Penghasilan CoQ10 dalam badan menurun seiring dengan peningkatan usia. CoQHealth Plus dari Shaklee dapat membantu menambahkan kandungan CoQ10 dalam tubuh.

Apakah kandungan CoQHealth Plus ni? Mari kita tinjau.

  1. Co Enzim Q10 
    • Nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada di setiap sel. 
  2. Vitamin E 
    • Vitamin larut lemak, melindungi tubuh dari radikal bebas, serta membantu mengurangkan risiko penyakit seperti PMS, mengurangkan keletihan dan melambatkan proses penuaan yang disebabkan oleh proses pengoksidaan. 
    • Bersifat antikanser dan antioksida. 
  3. Ekstrak Teh Hjau 
    • Antikoksida, membantu mencegah kerosakan akibat radikal bebas, mengandungi vitamin C dan E yang baik untuk kulit dan rambut. 
    • Mengawal kadar kolesterol dlm tubuh, membantu mencegah kanser, mengurangkan risiko strok, darah tinggi dan penyakit berkaitan hati. 
    • Menambah stamina, menghilangkan keletihan. 
    • Kandungan bioflavonoid dalam teh hijau juga dapat memperkuat sistem pencernaan. 
    • Memberi manfaat untuk kesihatan gusi.

Kebaikan dan Manfaat CoQHealth Plus
  1. Memberi tenaga kepada Jantung - kekurangan coQ10 akan memberikan kesan kepada jantung dan sistem kardovaskular kerana jantung adalah otot yang paling banyak menggunakan tenaga.
  2. Sebagai anti-oksidan - coenzyme Q10 menghalang proses yang menyebabkan penyakit kardiovaskular,  termasuk aterosklerosis (arteri tersumbat) dan mengurangkan kekerapan  “angina episode” .
  3. Kanser - Membantu mengurangkan kanser payudara dan kesihatan sokongan kepada pesakit yang menerima kemoterapi
  4. Membantu masalah berkaitan gusi (periodontal disease) seperti gingivitis
  5. Kesihatan Mental - Kajian tambahan menunjukkan Pesakit Parkinson boleh mendapat manfaat tambahan daripada CoQ10
  6. Rawatan Obesiti - Mengurangkan berat badan
  7. Kesuburan - Meningkatkan jumlah sperma dan motalitas sperma.
  8. Mengurangkan simptom-simptom masalah jantung seperti sesak nafas, sukar tidur, dan bengkak. Jadi CoQ10 penting untuk meningkatkan tenaga di dalam otot jantung, juga meningkatkan kekuatan jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.
  9. Penting untuk kesihatan ginjal
  10. Membantu mengurangkan migrain.
  11. Co-Q10 boleh meningkatkan insulin - baik untuk pesakit kencing manis
  12. Co-Q10 boleh melindungi daripada kesan-kesan sampingan dari ubat-ubatan seperti beta-blockers dan beberapa antipsikotik. Pengambilan ubat-ubatan yang kerap boleh mengganggu sintesis koenzim Q10 dalam tubuh.

Pengedar Sah Shaklee:
Maisarah
FB - Mai Raqib
0137682087


No comments:

Post a Comment