Saturday 25 April 2015

Manfaat Omega Guard kepada Kulit

Assalamualaikum dan Salam Ceria semua pembaca, hari ni saya nak kongsi manfaat Omega Guard untuk mengatasi masalah kulit.

Essential Fatty Acid (EFAs)

Kulit kering atau kasar atau bersisik adalah berkaitan dengan kekurangan EFAs dalam diet harian kita. Bukan sahaja kekurangan EFAs ni boleh bagi masalah pada kulit, tapi juga pada kuku dan rambut tau.

EFAs merupakan asid lemak yang hanya boleh diperolehi daripada minyak dan lemak dan tidak dihasilkan oleh tubuh badan kita.

Mana nak dapatkan EFAs ni? EFAs boleh didapati daripada makanan harian kita ataupun supplemen. Antara asid lemak (EFAs) yang baik untuk kita adalah Omega 3 dan Omega 6. Omega 3 ada dalam kandungan Omega Guard Shaklee dan omega 6 ada dalam kandungan GLA Complex Shaklee.
Kenapa penting sangat EFAs ni? Sebabnya, bila EFAs mencukupi dalam badan, sel-sel tubuh kita akan berfungsi dengan normal. EFAs ini akan membentuk lapisan pelindung dalam kulit yang membantu menghalang kehilangan kelembapan kulit. Ini sekaligus melindungi kulit kita daripada dehidrasi dan akan memelihara kelembapan kulit.

Secara umumnya, Omega 3 memberikan manfaat kepada kulit dengan:-

EPAs dalam Omega 3 membantu melembabkan kulit 

Omega 3 membantu membina lapisan pada kulit bagi mengelakkan kulit daripada dehidrasi dan sekaligus akan memelihara kelembapan kulit.

Membantu mencegah keradangan / inflamasi pada kulit 

Selain menjadikan kulit lembut dan lembab, Omega 3 juga mencegah inflimasi pada kulit bermasalah. Salah satu tanda kukurangan Omega 3 adalah pembentukan ruam / eczema pada kulit. Omega 3 akan mengurangkan simptom-simptom atau kemerahan pada kulit.

EPAs membantu melambatkan tanda penuaan akibat sinaran matahari

Salah satu kandungan Omega Guard adalah diperkaya dengan EPA dan DHA kan? So, EPAs ini lah yang membantu melambatkan kesan penuaan.
Menurut kajian yang dimuatkan dalam Journal of Lipid Research 2005, EPAs boleh menghalang pembentukan enzim yang disebabkan oleh pancaran sinar UV matahari. Enzim ini berupaya memusnahkan kolagen dalam badan yang menyebabkan timbulnya garis-garis halus dan kedut dimuka. Kulit pun akan menjadi kendur bila kolagen semakin berkurangan tau.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Dapatkan Produk Shaklee Hari Ini!

Hubungi saya untuk mendapatkan produk dan konsultasi eksklusif:

Maisarah
Contact No/SMS/WhatsApp - 0137682087
E-mail - maisarah.osman@me.com
Facebook - Mai Raqib

COD Sungai Koyan dan Kuala Medang
Penghantaran Seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment