Friday 8 November 2013

RESVERATROL & VIVIX

Assalamualaikum,

Sempena bulan VIVIX, marilah kita sama-sama mengetahui serba sedikit kandungan khasiat dan kebaikan VIVIX ni.

VIVIX merupakan merupakan antara produk atioksidan yang popular di Shaklee. Kandungan utama VIVIX adalah RESVERATROL, iaitu komponen polifenol yang diekstrak dari tumbuhan Japanese knotwee (Polygonum cuspidatum/Fallopia japonica). Resveratrol adalah seperti antioksidan yang lain, bertindak melindungi sistem tubuh daripada diserang radikal bebas.

Polygonum cuspidatum/Fallopia japonica


Kelebihan RESVERATROL dalam beberapa jenis penyakit:

1. Kanser
RESVERATROL membantu mengurangkan perebakan sel kanser dan membolehkan berlakunya apoptosis (proses kematian sel kanser).

2. Penyakit Jantung
RESVERATROL bertindak mengurangkan radang/inflamasi dan mengelakkan berlakunya pengoksidaan ke atas Low Density Lipoprotein (LDL) iaitu kolestrol jahat. Jika pengoksidaan LDL berlaku, ia menyukarkan platlet darah menggumpal yang menyebabkan boleh berlakunya serangan sakit jantung

3. Alzheimer
RESVERATROL bertindak menghalang sel-sel neuron dari rosak dan menghalang pembentukan plak pada neuron yang merupakan penyebab Alzheimer.

4. Diabetes
RESVERATROL menghalang berlakunya insulin resistance iaitu keadaan di mana badan menjadi kurang sensitif terhadap insulin. Insulin diperlukan dalam proses penguraian karbohidrat ke tenaga dan glukosa.

-credit to Kak Long-

Berminat untuk mencuba produk Shaklee?
Hubungi:

Maisarah Osman
Pengedar Sah Shaklee
Shaklee ID - 1024503 
SMS - 0179195422


No comments:

Post a Comment